fbpx

In 5 stappen een schaalbaar aanbod én toch persoonlijk blijven

in 5 stappen een schaalbaar aanbod en toch persoonlijk blijven

Hoera!

… je kan je klantenstroom niet meer aan! 

Je bent zojuist ingehaald door je bedrijfssucces.
Sta stil bij je behaalde succes, drink er een borrel op en geef jezelf vervolgens toestemming om vanaf nu op een andere manier te ondernemen. Stel jezelf de vraag: hoe kan ik mijn aanbod vanaf hier slimmer inrichten?
Want misschien wil je het niet horen, maar the only way is upschalen.

“Stop shrinking to fit the places you’ve outgrown”

Het persoonlijke aandacht dilemma

Die groeiende business en die constante klantenstroom zijn inderdaad niet uit de lucht komen vallen. Dat heb jij gecreëerd, mét je persoonlijke begeleiding en aandacht.
Je wilt wel opschalen maar je gelooft niet in een standaard online programma. Want wat jij doet, gaat veel verder dan alleen kennis delen.
Jouw goud ís mensen helpen transformaties door te maken. En tegelijkertijd voel je dat je aan het rennen bent en jouw bedrijf 100% op jou leunt. 

 

3 veelgehoorde manieren van opschalen

Bij het woord opschalen wordt nog vaak gedacht dat persoonlijk contact 100% onttrokken moet worden uit je aanbod. Als je je socials opent, zul je dan ook deze ‘zwart-wit’ adviezen tegenkomen: 

  • Ga met online tools werken en stop met fysiek contact 
  • Verkoop je waarde 100% online middels online programma’s
  • Neem mensen in dienst en laat hen het werk voor je doen
In 5 stappen een schaalbaar aanbod.

Het ding dat over het hoofd wordt gezien

Je bent coach.
Je houdt van je praktijk, je wilt geen managersrol, geen team aansturen en met de technische kant van online ondernemen bezig zijn.
Je wilt een daadwerkelijke verandering bij mensen in beweging zetten, je staat voor verbinding en doet niets liever dan mensen spiegelen en onverdeelde aandacht geven.
Hoe meer je die coachrol kan blijven vervullen, hoe gelukkig jij bent.

 

Opschalen en toch persoonlijk blijven

Tussen online en offline werken zit gelukkig nog een ontzettend groot grijs gebied. Nog vrij onbekend en onbewandeld.
Waar mensen nu de druk voelen om online ondernemer te worden, noem ik mezelf
liever blended ondernemer. Want in alles wat ik doe gebruik ik een mix (blend) van on- en offline werken.

Want ik werk online waar kan en offline waar moet

Hiermee bedoel ik specifiek: ik laat mijn klant zelfstandig online te werk gaan waar kan (kennisniveau) en ik begeleid waar ze mij nodig hebben (gedragsniveau).

En daar komen je purpose en vrijheid weer samen. Want de kans is groot dat jij je voldoening en betekenis zal blijven vinden in het persoonlijk helpen van mensen en je rust, energie en businessgroei in het slimmer inrichten van je business.

Blended ondernemen

Zo richt je je aanbod blended in

De kracht van blended werken is dat je het zo opbouwt dat online en offline elkaar continu versterken. Er zijn 2 belangrijke vragen die je jezelf hierbij stelt:

1. Welke kennis behandel ik met iedere klant keer op keer? En hoe kan ik dat verankeren?

2. Waar hebben mijn klanten mij echt nodig? En waar voeg ik die contactmomenten in het traject in zodat ze het meeste opleveren?

“Met blended werken voeg je het beste van 2 werelden samen”

Blended = compound interest

In de financiële wereld wordt compounding het rente-op-rente effect genoemd. Met dit effect wordt het genereren van winst bedoeld op basis van voorgaande winst. 

De blended vorm van werken kun je hiermee vergelijken. Omdat het rendement dat je klant steeds uit de onderdelen van je traject haalt zal versterken door de blended manier van werken. Waarmee uiteindelijk een hogere opbrengst behaald zal worden. En het minder hard werken vanuit jouw kant, heeft zo zelfs een positief effect op het klantresultaat. 

Compound interest en blended ondernemen

Eigenaarschap vergroten

Door dit uit te schrijven en in de praktijk te brengen ga je prachtige bijeffecten zien.
Je klant kan zelfstandig met theorie en oefeningen aan de slag, gerichtere vragen zullen ontstaan en je geeft ze de kans om meer eigenaarschap over het proces te pakken. Doordat jij je inhoud op een centrale plek wegzet hoef jij minder te mailen en initiëren en ervaar je meer business ease en rust. 

Daarnaast houd je meer waardevolle tijd over om tijdens contactmomenten echt te focussen op het veranderproces. Jouw unieke waarde nog meer te delen en de verbinding met je klant aan te gaan. Je kunt op persoonlijk vlak de diepe in en het rendement van de investering die jullie beide leveren zal hoger zijn.

 

Opschaal methode

Ik ontwikkelde een methode voor ondernemers, coaches en trainers die met ménsen werken! Dit willen blijven doen maar ook de stevigheid, rust en vrijheid van een schaalbare aanbod willen. 

Die niets liever doen dan persoonlijk in contact staan met hun klanten maar ook op zoek zijn naar een werkwijze om hun eigen energie en tijd te bewaken.

“Slimmer werken, zonder de verbinding te verliezen”

Opschaal methode

1. Goud: Vang je unieke inhoudelijke goud. Wat vormt de inhoud in je bedrijf? 

2. Aanbod Ontwerp: Bepaal welke diensten en producten jij op basis van jouw goud én de nieuwe fase van ondernemen in je etalage wilt zetten. 

3. Methode: Maak van jouw unieke inhoud je eigen methode. 

4. Product Design: Giet je methode af in goed werkende online producten. Didactisch verantwoorde producten zodat jouw klanten er zelfstandig mee aan de slag kunnen. 

5. Aanbodfunnel: Maak een logische aanbodfunnel en schrijf een resonerende salespage, begeleid je klant in het aankoopproces, schrijf in klanttaal en verkoop de oplossing die jij biedt.

 

GRATIS Masterclass – Creëer schaalbare programma’s 

Ben jij een ondernemer, coach of trainer die niet liever doet dan met mensen werken? Heb je een goedlopend bedrijf en droom je van een schaalbaar aanbod zonder de verbinding met jouw klanten te verliezen?

Meld je dan gratis aan voor mijn Online Masterclass waarin ik je leer je aanbod slimmer in te richten zodat er meer flow, ease en stevigheid in je business komt. Zonder op kwaliteit in te leveren.

Lees meer!↓

4 succesfactoren voor online kennisproducten

4 succesfactoren voor online kennisproducten

Online kennisproducten als verdienmodel Vaak denken we nog dat geld verdienen met je passie, kennis of expertise een droom is. Maar waarom eigenlijk? Wanneer je het onderwerp hebt waarover je een kennisproduct wilt maken, heb je alleen nog internet en je laptop nodig...

Lees meer

9 Verdienmodellen voor coaches en kennis ondernemers

Jouw waarde in de markt In een business waarin je je expertise verkoopt, is het jouw onderscheidende waarde waarmee je daadwerkelijk geld verdient. Je verdienmodel bepaalt hoe jij die waarde in de markt zet. Binnen je business maakt het kiezen van het juiste...

Lees meer
In 12 stappen een online training maken

In 12 stappen een online training maken

Populair online aanbod Als kennisondernemer, therapeut of coach delen we vaak dezelfde kennis steeds 1 op 1 met onze klanten. Hoe zou het zijn als we een groot gedeelte van deze kennis in een online product verankeren zodat het deelbaar wordt op grote schaal? De...

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *